Geslaagd voor de Controllersopleiding!
Publicatiedatum 22-06-2021, 0:00
Om te slagen voor de Controllersopleiding moet je aantonen dat je over de juiste kennis en vaardigheden beschikt. In de afgelopen periode vonden de mondelinge examens plaats van de Controllersopleiding. De kandidaten presenteerden en verdedigden hun referaat voor de examencommissie. Alle kandidaten zijn met succes geslaagd en hebben hun diploma in ontvangst mogen nemen.
Om te slagen voor de Controllersopleiding moet je aantonen dat je over de juiste kennis en vaardigheden beschikt. In de afgelopen periode vonden de mondelinge examens plaats van de Controllersopleiding. De kandidaten presenteerden en verdedigden hun referaat voor de examencommissie. Alle kandidaten zijn met succes geslaagd en hebben hun diploma in ontvangst mogen nemen.
De Rijksacademie feliciteert de volgende kandidaten met het behalen van hun diploma:
- Lucenda Babb
- Dinesh Gena
- Michael Heemskerk
- Dorien van der Hulst
- Hilmi Kozan
- Nadine Stokkink
- Hans Vink
- Jolanda de Vogel – Foppele
- Erwin de Wilde
- Corella van Wolswijk
De Controllersopleiding van de Rijksacademie is een geaccrediteerde post-hbo opleiding, gericht op het vakgebied van de public controller. Centraal in de opleiding staat de verschuiving van zuiver control naar het geven van strategisch financieel-economisch advies aan de ambtelijke en politieke top.
In hun referaat richten de deelnemers zich op een actueel vraagstuk van hun organisatie. De onderwerpen variëren. Het gaat bijvoorbeeld over de ontwikkeling van de rol van de controller in de organisatie, de aanpak van risicomanagement, de planning en controlcyclus, informatiebeheer of contractmanagement.
Met het volbrengen van de opleiding sluiten de deelnemers een intensieve, maar leerzame periode af. We hopen dat ze geïnspireerd zijn geraakt met nieuwe kennis en vaardigheden om in hun werk succesvol toe te passen.
In september starten we met een nieuwe lichting controllers. Ben je geïnteresseerd? Kijk op onze website voor het programma en overige informatie.